SUPER NABÍDKY

Stav skladu obnovujeme každých 15min, takže počet pneumatik je aktuální. Pneumatiky, které nemáme skladem, se ve vyhledávání nezobrazují.

Znovu jsme obnovili možnost osobního odběru v Jihlavě. Pneumatiky je možno vyzvednout každý den po 17. hodině.

Tým objednej-pneu.cz

Přihlášení Registrace
Košík je prázdný.

Energetické klasifikační štítky

Na tomto odkazu  můžete vyhledat energetické štítky k pneumatikám Michelin, Kleber, BF Goodrich, Kormoran a Tigar.

label-selector.michelinb2b.cz




Předpis 1222/2009 Evropského parlamentu a Evropské rady vyžaduje, aby všechny pneumatiky* vyrobené po červnu 2012 a prodávané v EU od listopadu 2012, na sobě měly buď etiketu nebo byly doprovázeny popisem, vystaveným v místě prodeje.

Příklad nového značení pneumatik EU je zobrazen vlevo. Je to podobné označování, které je již široce používáno pro domácí elektrospotřebiče, jako jsou pračky a myčky nádobí. (http://ec.europa.eu/energy/efficiency/tyres/labelling_en.htm)

Více informací o novém předpisu na označování pneumatik a také seznam často kladených otázek (FAQ) je dostupný u Asociace evropských výrobců pneumatik a pryže (ETRMA).

Webová stránka ETRMA

* Rozsah platnosti zahrnuje pneumatiky pro osobní automobily, lehká užitková vozidla a těžké nákladní vozy.



















PŘILNAVOST ZA MOKRA



Nejdůležitější role pneumatiky je zajištění bezpečnosti - za všech podmínek. Adheze nebo přilnavost za mokra je jednou z nejdůležitějších výkonových charakteristik.

Avšak vyšší adheze a nižší valivý odpor jsou často protichůdné cíle, které tradičně vyžadovaly kompromisní řešení vlastností. Díky novému předpisu na označování budou zákazníci moci vidět a zvolit pro sebe jimi preferované vlastnosti.

Označení bude obsahovat řadu 7 druhů, kde pneumatika s označením "A" bude poskytovat nejvyšší úroveň přilnavosti za mokra a "G" nejnižší.






EFEKTIVNOST SPOTŘEBY PALIVA

Jedním z vlivů, ovlivňujících efektivnost spotřeby paliva motorových vozidel, je valivý odpor pneumatik.

Tento jev existuje proto, že se pneumatika při otáčení deformuje a výsledkem je ztráta energie ve formě tepla. Čím je deformace větší, tím je větší valivý odpor pneumatiky a následně je zapotřebí více paliva k pohonu vozidla vpřed. Jinými slovy, nižší valivý odpor znamená nižší spotřebu paliva a tím nižší emise vozidla, včetně CO2.

Nové označení bude zobrazovat rozdílné stupně valivého odporu, kde "A" je z hlediska spotřeby nejlepší a "G" nejhorší ve třídě. Černá šipka (v tomto případě u B) vedle označení druhu označuje úroveň výkonu výrobku.







VNĚJŠÍ HLUK

Hluk v dopravě je významný problém životního prostředí, určený:

  • Intenzitou dopravy a typy vozidel
  • Způsobem řízení
  • Interakcí pneumatika - vozovka

Vnější hladiny hluku se dělí do 3 kategorií a měří se v decibelech (dB) ve srovnání s novými evropskými hladinami vnější hlučnosti pneumatik, které mají být zavedeny do roku 2016.

1 černá zvuková vlna = o 3dB méně než budoucí přísnější evropský limit.
2 černé zvukové vlny = již splňuje budoucí evropský limit.
3 černé zvukové vlny = splňuje současný evropský limit.



Předpis má za cíl zvýšení bezpečnosti a ekonomické a ekologické efektivnosti silniční dopravy propagací bezpečných a úsporných pneumatik s nízkými hladinami hluku. Také stanovuje rámec pro poskytování harmonizovaných informací v celém průmyslu o některých parametrech pneumatik.
Takové informace budou zákazníkům stále dostupné pomocí technických propagačních materiálů, včetně webových stránek výrobců. Některé pneumatiky jako protektorované pneumatiky, terénní pneumatiky a závodní pneumatiky jsou z této povinnosti vyjmuty.
Očekávané kumulativní výhody ze zvýšeného používání úsporných pneumatik povedou k úspoře až 4 milionů tun CO2 ročně (v závislosti na rychlosti transformace trhu směrem k úsporným pneumatikám), a také povede trh směrem k používání pneumatik se zlepšenými adhezními vlastnostmi za mokra.
Skutečná úspora paliva a bezpečnost silničního provozu závisí především na chování řidičů, a zejména uvést, že:
  • ekologická jízda může výrazně snížit spotřebu paliva,
  • pro optimalizaci přilnavosti za mokra a palivové účinnosti by měl být pravidelně kontrolován tlak v pneumatikách,
  • je třeba vždy přísně dodržovat vzdálenosti mezi vozidly s ohledem na brzdnou dráhu.


ODPOVĚDNOSTI DODAVATELŮ PNEUMATIK (VÝROBCŮ, DOVOZCŮ)


Spolu s dodáním pneumatik všem zákazníkům musí být pro každý rozměr a typ pneumatiky v dodávce předány informace podobné popisu nahoře. Tento požadavek může být také splněn použitím popisu jako nálepky na každé pneumatice.
Všechny reklamní a technické materiály musí zobrazovat hodnoty z popisných štítků pro každou pneumatiku srozumitelným způsobem. Webové stránky výrobce a distributora musí také zobrazovat informace z popisů pro nabízené pneumatiky.

 
ODPOVĚDNOSTI DISTRIBUTORŮ PNEUMATIK (MALOOBCHODNÍKŮ, PRODEJCŮ PNEUMATIK KONEČNÝM UŽIVATELŮM)


Pro osobní vozy a lehké nákladní vozy musí zaručit, že:

- každá pneumatika má na sobě popisný štítek na jasně viditelném místě

- před prodejem pneumatiky musí být informace ze štítku přístupné koncovému uživateli a štítek musí být jasně vystaven v těsné blízkosti pneumatiky.
 
Informace z popisu musí být poskytnuty také, když pneumatiky nabízené k prodeji nejsou v prodejně vystaveny a zákazník je nevidí.
 
Pro všechny pneumatiky (pro osobní vozy, lehké nákladní vozy, kamiony a autobusy) musí distributoři zajistit, aby hodnoty z popisů pro každou prodávanou pneumatiku byly uvedeny také na účtu nebo s účtem předány zákazníkovi.

 

 

 

Přihlášení proběhlo v pořádku.
Jste příhlášen jako Host.
Neplatné uživatelské jméno, heslo, nebo tento uživatel již existuje.